Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Polévka pro zdraví i osvěžení

Víte, že existuje polévka, která pozitivně působí na váš organismus a dokonce dokáže snížit hladinu cholesterolu? Tenhle tekutý zázrak se jmenuje Gaspacho a kromě příznivých účinků vás i v horkých dnech dokáže příjemně osvěžit. Zjistěte, jak se tento „lék“ připravuje.

 

Gazpacho je jedna z nejzdravějších polévek, která obsahuje řadu prospěšných látek, zejména vitamín C. V horkých letních dnech vás ochladí a při pravidelné konzumaci vám dokonce pomůže zbavit se přebytečných kilogramů. Snižuje hladinu nežádoucího cholesterolu LDL, a naopak zvyšuje hladinu potřebného HDL cholesterolu.

 

Studená zeleninová polévka (gaspačo) pochází ze španělské Andalusie, kde se podává vychlazená dokonce jako osvěžující nápoj v barové sklenici. Na stůl se však tradičně servíruje v polévkové míse. Připravuje se v mnoha obměnách, suroviny však vždy musí být prvotřídní kvality. Především pokud jde o olej a ocet. Universální recept na ni nikde nenajdete. V zemi původu je tak oblíbená, že každá rodina má svůj poměr ingrediencí, který jim vyhovuje. Až ji tedy budete budete připravovat sama, určete si množství použitých surovin podle vlastní chuti.

 

Ingredience a příprava:

1 hrubě nakrájená červená cibule

2 stroužky česneku

1 lžíce kvalitního červeného octa (vinného, sherry, malinového)

2 lžíce olivového oleje extra panenského

mořská sůl

hrubě mletý pepř

zelené bylinky dle chuti (bazalka, petrželka, oregano, tymián)

čerstvá rajčata (červená i žlutá)

rajský protlak (event. rajská šťáva, loupaná sekaná rajčata)

chlebové drobky na zahuštění (např. plátky veky)

salátová okurka

papriky (zelená a červená)

 

Cibuli a česnek rozmixujte s několika čerstvými rajčaty a rajským protlakem. Přidejte olej, ocet, sůl, pepř, bylinky. Čerstvá rajčata zbavte semen a dužinu nakrájejte na drobné kostky, které v takto připravené polévce promixujte a chuťově dolaďte do vám příjemné chuti.
Na zahuštění této studené polévky použijte chlebové drobky. Nemáte-li, vezměte krajíc bílého chleba bez kůrky a promixujte s polévkou do vámi požadované konzistence. Nakrájejte na drobné kostky pariku, oloupanou a semen zbavenou salátovou okurku a takto připravenou zeleninu nechejte zvlášť v misce. Polévku i zeleninu nezapomeňte před servírováním opravdu pořádně vychladit. V horkých dnech si do ní Španělé neváhají vhodit kostku ledu.