Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak na dovolené nepřibrat

Volno a cestování do méně či více vzdálených míst všem prospívá. Mysl si odpočine od domácích každodenních rituálů a nové vjemy nám pomohou zapomenout na starosti v práci. Ale pozor! Změna zázemí a denního režimu může způsobit to, že se domů vrátíte o několik kilo těžší.  Během cest se často nemáte kde v klidu najíst a pak se najednou rychle přejíte nevhodnými potravinami, čímž výrazně kolísá hladina cukru v krvi. To může způsobit zdravotní potíže. Pokud jste tedy před dovolenou hubli, ohlídejte si hladinu cukru v krvi. Prudký pokles může vést k únavě a nevýkonnosti, způsobuje podrážděnost a mnohdy zvýšenou chuť na sladké.

Pohyb je důležitý
Cvičení doma vyměňte za rekreační pohyb. Například hodinou plavání spálíte cca 550 kalorií, což odpovídá šedesáti minutám joggingu nebo hodina jízdy na kole v rychlosti 20 km/hod vás zbaví 680 kalorií. Spalovat kalorie můžete i na golfu nebo vycházkovou chůzí, ta odbourá za hodinu 170 kalorií. Doporučeným rekreačním sportem je i horolezectví, jóga pod širým nebem nebo třeba plážové sporty jako volejbal a badminton.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak se stravovat na cestách

Sestavte si svůj zdravý jídelníček

Jak připravit zdravou svačinku

 

Omezte alkohol
Alkohol je zdrojem vysokého množství energie, zvyšuje chuť k jídlu a napomáhá ukládání tuků v těle. Pitím alkoholu také zatěžujete játra, která nemohou plnit svou standardní funkci – zásobovat krev glukózou. Díky tomu dochází k minimálnímu spalování tuků. Pokud si na dovolené nedokážete alkohol úplně odříci, pak místo vína dejte přednost vinnému střiku, nebo sklenici světlého piva. Vhodnou variantou je i pivo nealkoholické, případně šampaňské. Naopak největší kalorickou bombou jsou tvrdé destiláty a likéry.

Nezapomínejte na pitný režim
K redukční dietě neodmyslitelně patří pravidelný pitný režim. Nejlepší je čistá pramenitá voda a bylinné čaje. Během cestování si však lidé neumí správně rozložit příjem tekutin do průběhu celého dne. Dlouhou dobu nepijí a pak se snaží během chvíle vypít litr vody najednou, což organismus jen zatěžuje. Zkuste si ráno odepřít šálek kávy, který tělo spíše dehydratuje a dejte přednost sklenici vlažné vody s několika kapkami citronu. Ta vám pomůže dokončit trávení z předešlého dne.

Jezte pravidelně

Dovolená kromě relaxace vás může nabádat i k přejídání. Místní speciality lákají k ochutnání a přebytek jídla, např. v all inclusive, způsobuje, že jíte více než byste potřebovali. Mnohdy tak rychle zapomeneme na svůj pravidelný režim a hřešíte nadměrným mlsáním a večerními hody. Jezte proto pravidelně a ne víc, než byste jedli doma.


Autor:  Monika Kuželová