Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Prospívá čokoláda zdraví?

Je zdravé konzumovat tmavou čokoládu nebo je to jen další marketingový humbuk? Během posledních deseti let jste mohli číst řadu článků, které na černou čokoládu pěly samou chválu.  Údajně  obsahuje zvláštní antioxidanty, které pomáhají předcházet mnoha onemocněním, například onemocnění srdce. Co je na tom pravdy?

 

Hořce sladký lék

 

Černá čokoláda a kakao opravdu zlepšuje funkci krevních cév. Dokázali to studie publikované v časopise American Journal of Clinical Nutrition. První studie zjistila, že tmavá čokoláda nebo kakao může zvýšit hladinu HDL (dobrého) cholesterolu v těle a zastavit nežádoucí oxidaci LDL (špatného) cholesterolu. Další studie ukázala, že sto gramů hořké čokolády denně, konzumované po dobu několika týdnů, sníží krevní tlak a vylepší citlivost na inzulín. Příznivé účinky byly nejvýraznější u lidí ve věku nad 50 let. Černá čokoláda nebo kakao také snižuje riziko vzniku nebezpečných krevních sraženin. Přitom mléčná nebo bílá čokoláda tyto příznivé účinky na oganismus nemají.


ČTĚTE TAKÉ:

Zdravý jídelníček je polovina úspěchu.

Zhubněte mléčnými výrobky.

Horké kameny.

 

Vybírejte kvalitu

 

Studie tedy naznačují, že tmavá čokoláda patří mezi zdravá jídla, jenže není čokoláda jako čokoláda. Většina komerčních čokoládových výrobků obsahuje příliš mnoho nasycených tuků a má vysoký glykemický index, který jak se ukázalo, zvyšuje škodlivé LDL (špatný) cholesterol. Proto pozor, jakou čokoládu konzumujete! Chcete-li něco udělat pro své zdraví, kupujte pouze kvalitní černou čokoládu. Vězte ale, že čokoláda nemůže porazit zdravotní výhody zeleniny, ovoce, celozrnných výrobků a dalších potravin s vysokým obsahem vlákniny.