Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 potravin, které je lepší před tréninkem vynechat

Bylo již hodně napsáno o potravinách, které je dobré jíst před cvičením, aby svaly lépe pracovaly, co jíst po cvičení, aby se naše tělo rychleji zregenerovalo, ale co NEJÍST před cvičením, aby cvičení mělo efekt a vy se u něho netrápila, se dozvíte právě teď.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak jíst a pít před, během a po závodě?

Průvodce proteinovými nápoji nejen pro začátečníky

Jídlo a sport

 

Kořeněná jídla
Ač by se vám mohlo zdát, že kořené jídlo v kombinaci např. s rýží je lehké a před sportem ideální, opak je pravdou. Ostrá či silně kořeněné pokrmy jsou náročné na trávení a může vás z nich začít pálit žáha. Také se hůře stravují a zažívací problémy během cvičení určitě nechcete.

Avokádo
Avokádo je sice neuvěřitelně zdravé, ale stejně jako olivový olej či oříšky (které jsou pro naše zdraví také důležité) jsou těžké na trávení. Všechny tři potraviny jsou ideální ke konzumaci PO cvičení - doplníte si jimi tolik potřebné živiny.

Listová zelenina

Zelí, saláty, špenát, kapusta ale i brokolice. Všechny tyto potraviny jsou nabité vitamíny. Ale také vlákninou. Což je skvělé, ale ne před cvičením. Mohlo by vám to způsobit nepříjemné nadýmání. A teď si představte skupinovou lekci jogy nebo pilates a vy s nafouknutým břichem...

Proteinové tyčinky
Proteinové a müsli tyčinky chutnají snad všem a není se čemu divit - bývají totiž plné rychlých cukrů. Pokud si ji dáte před cvičením, může se vám snadno stát, že v půlce vašeho tréninku vám dojde energie a vy jednoduše odpadnete. Pokud přece jen tyto tyčinky chcete jíst, čtěte pozorně alespoň složení a vybírejte ty, kde je cukru co nejméně.

Luštěniny
V poslední letech tolik oblíbený hummus z cizrny či jiné dobroty složené z fazolí, čočky nebo hrachu jsou skvělé a neměly by na našich stolech chybět. Kdy si ale opravdu nedávejte, je právě před cvičením. Stejně jako listová zelenina obsahují hodně vlákniny a k jejich strávení je potřeba hodně času.

Iontové nápoje
Tyto drinky jsou určeny pro sportovce, kteří mají intenzivní tréninky. Pokud si chodíte dvakrát či třikrát týdně na hodinu zacvičit nebo se jedete o víkendu projet s rodinou na kole, těmto nápojům se raději vyhněte. Obsahují sice vitamíny a elektrolyty, které jsou dobré pro přetížený organismus, ale pokud cvičíte tak, jak jsme popsali výše, držte se raději obyčejné vody.

Smažená jídla
Toto asi není nic překvapivého. Smažená jídla nejsou zdravá nikdy - před cvičením ani po něm. Jsou tučná, většinou hodně solená, což způsobuje dehydrataci. Navíc jsou těžká a po porci "smažáku" by snad cvičit nechtěl nikdo, no ne?

 


Zdroj: Prima ŽENY

 

iPrima_zeny_v3.jpg