Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Zimní aktivity pro zábavu i udržení kondice

Zimní období je časem svátků, uzemnění, zklidnění. Tma dlouho zasahuje do rána a přichází už odpoledne. Býváme unavenější, línější, pomalejší - a to je v pořádku. Tak, jako příroda, se v průběhu roku mění i naše tělo i jeho energie. Netlačte se do ničeho, co jde proti vaší přirozenosti, ale ani nehledejte výmluvy pro válení se na pohovce a přejídání se cukrovím a tučnými jídly.
   
I když venku mrzne, až praští, nemusí to být argumentem pro neaktivitu - i v zimě se dá zábavně hýbat a pracovat na svém zdraví i fyzické kondici!

Zde najdete několik tipů na aktivity, které vás nejen zahřejí, ale také zabaví:

Dynamické lekce jógy - teploučký jógový sál, dynamické, silově i psychicky náročné ásány (pozice) a vinjásy (přechody mezi pozicemi), práce s dechem a energetickými zámky - věřte tomu, že díky této kombinaci budete odcházet domů či do práce nabití novou energií, dobrou náladou a prohřátí až do morku kostí!

Lyžování a snowboard
- co lepšího dělat na horách? Lyžování i snowboarding perfektně zapojí svaly celého těla, potrápí koordinaci pohybů, soustředění a do značné míry i flexibilitu. Pokud nelyžujete ani nejezdíte na snowboardu, můžete to přece změnit a začít - instruktorů najdete na každých horách dost. Tak překonejte ostych a naučte se něco nového. Pozor! Hrozí závislost!

Lední brusle
- vyrazte na zimní stadion, vezměte si svoje brusle nebo si je tam půjčte. Na cestu si přibalte termosku s horkou kávou či čajem a něco dobrého na zub. Uvidíte, že po dvou hodinách bruslení budete mít dokonale čistou hlavu, unavené nohy, červené tvářičky a skvělý pocit.

Běh - dobře se oblečte -  nezapomeňte na čepici, rukavice i šátek přes ústa. Vyběhněte do zimní krajiny a kochejte si tím, jak se příroda ukládá k zimnímu spánku. Vnímejte ten okamžik teď a tady. Běžte bez hudby. Vnímejte svůj tep, vlastní dech, tlukot srdce. Zpočátku vám může být chladno, ale za pár chvil zjistíte, že se vám zahřívají prsty na rukou, je vám teplo a Vy jen běžíte a užíváte si kouzlo okamžiku.

Bobování a sáňkování - když je sníh, vraťte se do dětských let a párkrát se svezte na bobech nebo lopatě - ucítíte příval radosti (a někdy také adrenalinu) a po cestě zpět do kopce jistě ucítíte také svoje nohy a fyzickou námahu. Takový pohyb je nejlepší - přirozený a radostný, při kterém ani nevnímáte, že vlastně strašně makáte.

Plavání - brrr - svléct se v takové zimě do plavek! Ale nenechte se odradit, na plaveckých stadionech a v aquaparcích bývá pěkně teploučko! Sbalte si plavky a osušku a běžte si zavzpomínat na léto prostřednictvím plavání. Rozhýbete ztuhlé tělo, a také si připomenete, že být fit do plavek není jen záležitostí léta, ale celého roku!

 

Autor: Veronika Červenková