Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nestíháte sportovat? Vyzkoušejte tyto tipy, jak se přes den víc hýbat!

Nedostatek času na pohyb není argument - každý máme 24 hodin se kterými můžeme dělat, co musíme, co považujeme za důležité, ale také to, co chceme. Jde zkrátka o priority. Ne každý je ale ochoten pravidelně ukrajovat ze svého dne čas na organizované cvičení.
   
Pokud se v tom poznáváte i vy, nebo byste víc pohybu ve svém životě chtěli, ale jiné hodnoty v tuto chvíli dostávají přednost, nemusíte se zdravého těla ani klidné mysli vzdávat - stačí, když se naučíte hýbat přirozeně během dne tak, aby to nezatížilo váš finanční ani časový rozpočet.

Vyzkoušejte tyto tipy, jak propašovat pohyb mezi běžné denní aktivity:

1. Všude choďte pěšky - nebuďte líní a k pohybu využijte to, co máte - pravou a levou nohu! Ujistěte se, že v průběhu dne zvládnete aspoň 10 tisíc kroků. Třeba místo vysedávání v kavárně příště vyzvěte kamarádku k příjemné chůzi s kelímkem kávy v ruce - spojíte tak příjemné s užitečným.

2. Noste tašky s nákupem
- jsou často těžké. A to je super! Doneste je až domů a při chůzi se zátěží myslete na správné držení těla. Na co je vám zvedání činek v posilovně, když si pak nákup necháte doručit až do bytu? Fit chceme být pro život, ne na parádu.

3. Na jezdících schodech nestůjte - neřaďte se do pravé lajny lidí, kteří se až nahoru nechají vyvézt. Udělejte úkrok doleva a dejte se do výšlapu po svých. Schválně - za jak dlouho budete nahoře? Zadýcháte se u toho?

4. Hýbejte se při čekání na MHD - na zastávce autobusu nemusíte cvičit aerobic - stačí, když si najdete vyšší patník a protáhnete si lýtka, rozhýbete páteř, uděláte pár úklonů. Fantazii se meze nekladou. Nebojte se být ti „divní“. Normální je hledět do mobilu a ve třiceti si stěžovat na bolesti zad - a to nechceme.

5. Hýbejte se na dětském hřišti - opět - odložte mobil, vstaňte z lavičky a jděte se pověsit na hrazdu za dětmi. Můžete viset, zkoušet stojky, hrát si na pískovišti s dětmi ve dřepu, protahovat se. Věřte tomu, že po takhle aktivně stráveném čase na hřišti budete mnohem méně unavení, než kdybyste tam jen hodiny proseděli!

6. Protahujte se v práci - u vyřizování e-mailu nebo při telefonování si klidně můžete protahovat pod stolem nohy. Jděte se často projít k oknu, procvičujte ramena, hýbejte zápěstím, rovnejte a rotujte jemně páteř. I na kancelářské židli se můžeme hýbat tak, aby se tělo cílilo dobře i po dlouhém pracovním dni.

 

Autor: Veronika Červenková