Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Ingredience, které pomáhají při rýsování postavy

Kdyby existovala jedna jediná zázračná potravina, díky které je možné zformovat a vyrýsovat postavu, zredukovat přebytečné kilogramy nebo nabrat čistou svalovou hmotu, bylo by to skvělé. Byl by to zázrak, který vyřeší problémy, související se vzhledem našeho těla. Byl by to zcela revoluční objev. Realitou ale je, že taková potravina ani skupina potravin neexistuje a pravděpodobně ani nikdy existovat nebude.
   
To, co nám pomůže zbavit se přebytečného tukového krytí a vyrýsovat postavu je pouze negativní energetická bilance. Takové bilance dosáhneme vytvořením nižšího energetického příjmu, než je náš aktuální výdej, ale také přiměřenou pohybovou aktivitou.
   
V konečném důsledku je pak, obrazně řečeno, jedno, zda jíme donuty nebo mrkev - jestliže splníme podmínky negativní bilance, postava se bude rýsovat.
   
Pokud vám záleží nejen na vzhledu, ale také na zdraví, což by měla být priorita, není jedno čím a v jakém množství se krmíte a jaké látky nutíte svoje tělo zpracovávat.

Zde je jednoduchý přehled skupin ingrediencí, díky kterým vytesáte svoje tělo zdravě, ale zároveň efektivně - ovšem při splnění podmínek kalorického deficitu!

1. Zelenina - má nízkou kalorickou denzitu, což znamená, že ve velkém množství je ukryto relativně málo kalorií. Tím můžeme dosáhnout pocitu sytosti, respektive plnosti žaludku. Dál stále platí chronicky známá fakta, že je zelenina plná vody, vlákniny, vitamínů i minerálů a právě díky tomu se řadí na první příčky rýsovacích potravin. Vláknina zajistí pocit sytosti a sníží celkovou glykemickou hodnotu konzumovaného jídla.

2. Bílkoviny
- libové proteiny, jako je nízkotučné maso, nízkotučné sýry (cottage, mozzarella apod.), vejce, tofu, tempeh, tvaroh nebo syrovátkový protein jsou vynikajícími pomocníky na cestě za štíhlejší postavou. Bílkoviny umožní regeneraci tkání a svalový růst (ten je ale možný díky kalorickému nadbytku, takže je velice těžké budovat svalovou hmotu a redukovat tuk současně), mají vysokou sytící schopnost, snižují glykemický index jídla, takže si snáz zajistíme stabilní hladinu cukru v krvi, ale také disponují jen omezenou schopností ukládat se na „horší časy“. Chcete - li rýsovat postavu, vsaďte si na bílkoviny.

3. Pohyb - pohyb není potravina. Tak co tady dělá? Pohyb je potravinou pro naši duši. Pohyb je život a proto, abychom se mohli hýbat, musíme jíst. Pohybem jednak spálíme nějaké ty kalorie, ale především prostřednictvím něho pochopíme, co je důležité, a proč tělo vlastně máme. Díky schopnosti hýbat se můžeme pochopit, že není důležité, jak tělo vypadá, jak je vyrýsované, odtučněné, svalnaté nebo hubené, ale to, že prostřednictvím těla prožíváme, žijeme, můžeme se přemisťovat, pracovat nebo si hrát. Zkuste proto změnit úhel pohledu na svoje tělo a spíš než na to, jak je nebo není vyrýsované, se zaměřte na jeho skutečné kvality a pravou hodnotu, kterou nelze změřit centimetrem ani vyjádřit procentem podkožního tuku.

 

Autor: Veronika Červenková