Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

5 rychlých cviků na pěkné nohy i hýždě

Dávno víme, že pěkné tělesné tvary nejsou jen záležitostí procenta podkožního tuku, ale především toho, jak pevné a vypracované máme svaly. U žen pochopitelně není žádoucí mít svaloviny přehnaně moc, protože pak se může vytrácet ženský vzhled a půvab, nicméně přiměřeně osvalené, vytvarované dolní končetiny a hýždě s odpovídajícím podílem tukového krytí, jistě přitáhnou nejeden mužský pohled.
   
Pokud i vy usilujete o pěkné nohy a kulatý zadek, zaměřte se na správně sestavený jídelníček s vysokým podílem nezpracovaných potravin, dostatečný pitný režim, ale také na pohybovou aktivitu. Kromě aerobních cvičení, které vám pomohou s redukcí tuku, vsaďte na silový trénink.

Inspirujte se těmito 5 rychlými cviky a brzo uvidíte výsledky:

1. Výpady - vykročte jednou nohou vpřed a kolenem zadní končetiny se dotkněte země. Hlídejte si, aby obě vaše kolena v této fázi cviku svírala pravý úhel. Pomocí výpadů se střídáním nohou můžete pohybovat vpřed, nebo jednoduše cvičte na místě. Pro zvýšení efektivity cviku nohy střídejte přeskakováním - z relativně jednoduchého pohybu se stane peklo (v pozitivním smyslu slova)  nejen pro svaly stehen a hýždí, ale i pro kardiovaskulární systém.

2. Dřepy - naučte se provádět hluboké dřepy, ať už s přidanou zátěží nebo jen s vlastní váhou. Střídejte dřepy s postavením chodidel na šířku boků s širokými dřepy a budete míst jistotu, že potrápíte stehna i hýždě ze všech úhlů. Při dřepech si dejte extrémně záležet na technice - dbejte na rovná záda a postavení kotníků i kolen.

3. „Hip thrusty“ - lehněte si na záda, pokrčte kolena, opřete chodidla o podložku a s výdechem zvedejte boky vzhůru. Pro vyšší obtížnost cviku si položte do klína závaží (činku, osu, sandbag, medicinbal, dítě, jednu nohu zvedněte ke stropu). Abyste procvičili svaly hýždí i zadních stran stehen opravdu důkladně, měňte šířku postavení chodidel.

4. „Squeezer“ - mezi kolena si vsuňte malý gymnastický míč nebo naducaný polštář. S výdechem co nejvíc míček koleny stlačte a vnímejte, jak se zapojují vnitřní strany stehen. S nádechem pak  po několika vteřinách povolte. Takové jednoduché a rychlé cvičení můžete dělat klidně u sledování oblíbeného pořadu v televizi. Zkuste zvládnout aspoň 4 série po 10 opakováních.

5. Výpony - pro vytvarování lýtek vyzkoušejte výpony. Postavte se na schod jen přední částí chodidla a patu nechte klesnout co nejníže. V této fázi ucítíte příjemný tah v lýtku i Achillově šlaše. S výdechem se pak vyneste vzhůru a chvilku vydržte v krajní pozici. Po odcvičení několika sérií na obě strany nezapomeňte lýtka důkladně protáhnout!

 

Autor: Veronika Červenková