Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Hýbejte se jako zvíře

To, jak se zvířata pohybují, je bezesporu fascinující. Dokonalá souhra svalů, harmonie a elegance v každém kroku, vysoká efektivita s minimálními energetickými nároky. Příroda důmyslně vykonstruovala těla zvířat k tomu, aby byla schopná rychle běhat, skákat, ukrývat se, lovit - zkrátka přežít.
   
My jsme také ve své podstatě zvířata, ale domestikovaná. Zakrnělá v primárních a přirozených pohybových vzorcích, překrmovaná, degenerovaná. Tak, jako příliš štědře živený kocour v garsonce bez možnosti výběhu tloustne a leniví, tak i my tloustneme a ztrácíme chuť se hýbat. Zkuste oprášit svoje zvířecí kořeny a začněte se opět pohybovat a žít jako zvíře - divoce, rychle, s klidem v mysli, pružně, hbitě, elegantně, smysluplně a s maximální možnou účinností.
   
Inspirujte se těmito pohyby - vaše tělo získá nové dovednosti a váš trénink zcela nový rozměr:

1. Pes - klekněte si „na všechny čtyři“. Kolena zvedněte ze země do výšky asi 10 cm. Neprohýbejte se v bedrech, uvědomte si sílu vašeho středu. Vydejte se vpřed - přirozeně střídejte opačnou ruku a opačnou nohu. Dejte si pozor, abyste kolena drželi neustále jen malý kousek nad zemí a zadek nezvedali vzhůru ke stropu. Záda jsou po celou dobu „chůze“ po čtyřech rovnoběžná s podlahou!

2. Krab - zaujměte pozici v hlubokém dřepu, kdy se chodidla dotýkají celou plochou země. Obě ruce položte do strany, v linii s vašimi chodidly. Zvedněte hýždě vzhůru a s propnutými koleny se přehoupněte za vaše dlaně na druhou stranu. Při této lokomoci jdete celou dobu kupředu jedním bokem, nikoliv čelem.

3. Kachna - dřepněte si a najděte reálnou nebo pomyslnou linii vedoucí před vámi. Ve dřepu zkuste jít po této čáře kupředu - zkrátka jako kachna. Dělejte co nejdelší kroky a záda nechte celou dobu rovná. Pokuste se nedotýkat země rukama.

4. Žába - opět začněte v širokém dřepu, s patami na podlaze. Natáhněte se dopředu, dlaně položte na zem před sebe, zapřete se do rukou a obě skrčené nohy přesuňte vpřed. Pohybujete se jako žába. Nemusíte skákat, spíš naopak - pohyb by měl bát koordinovaný, vědomý. Dokonale zapojíte kyčle, střed těla, ale také svaly stehen a svaly na zádech.

5. Žížala - lehněte si na záda a nohy nechte úplně volně na zemi. Pohybem lopatek se snažte pohybovat směrem za temenem vaší hlavy. Zkuste k pohybu nepoužívat nic jiného, než právě lopatky. Tímto prostým, ale přitom náročným pohybem rozhýbete i posílíte celou horní část zad.

6. Opice - pověste se na hrazdu či větev a houpejte se. Pověste se na jedu ruku, na druhou ruku, zahákněte se nohama, ručkujte. Vis je královskou cestou ke zdravým a funkčním ramenům, ale také k síle úchopu, paží i zad.

 

 

Autor: Veronika Červenková