Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

7 způsobů, jak bojovat při cvičení s nudou

Ne všem musí přijít cvičení a sportování zábavné. Ten, kdo tyto aktivity vnímá jako nutné zlo, se pak samozřejmě také častěji uchyluje k lenosti a vymýšlení výmluv, což k dosažení výsledků rozhodně nevede.
   
Důvodů, proč se hýbat, existuje neuvěřitelné množství, ale stejně takový počet důvodů najdete také pro ležení na pohovce. Pokud i vy patříte mezi ty, kteří nemají z pohybu radost, necítí opojný účinek endorfinů a sportování je nudí, vyzkoušejte těchto 7 způsobů, jak s nudou při cvičení bojovat:

1. Zjistěte, co vás baví – když vás nebaví běhat na páse, jděte do lesa. Pokud nemáte rádi posilovnu, cvičte doma. Zkuste jógu. Plavte. Vytáhněte kolo. Choďte. Tančete kolem tyče. Hrajte tenis. Možností je nespočet, tak proč je nevyzkoušet všechny a nenajít sport, který vám padne jako šitý na míru?

2. Pusťte si hudbu – stáhněte si oblíbenou hudbu a při cvičení se nechte unášet chytlavými melodiemi a silným rytmem. Když vám vadí soustředit se na pohyb (což je škoda), vnímejte hudbu.

3. Vezměte si tablet – jestliže trénujete na běžeckém páse, eliptickém trenažéru, rotopedu nebo stepperu, klidně si před sebe postavte tablet se sluchátky a dívejte se na videa. Cvičení vám uteče jako voda.

4. Přizvěte parťáka – ve dvou (a více) se to lépe táhne. V případě, že vás nudí trénovat o samotě, choďte cvičit s kamarádem nebo se zapojte do skupinových lekcí, kde vás bude motivovat parta i instruktor.

5. Pozorujte tělo – tlukot srdce, zrychlený dech, změny teploty těla, prokrvení kůže, bolest svalů, pohyb, život – no není to samo o sobě fascinující? To, jak naše tělo pracuje, není nuda ani náhodou. Přestaňte být cynickými dospělými a podívejte se na sebe dětskýma, zvědavýma očima. Všechny procesy, které při pohybu v těle probíhají, jsou nesmírně zajímavé – jen je nutné aspoň trochu chtít se jimi zabývat.

6. Zkoumejte, co se děje
– zamyslete se nad tím, proč se při cvičení nudíte. Nevybrali jste si nevhodný druh pohybu? Máte moc prostoru a klidu na přemýšlení, a to Vás obtěžuje? Nedokážete být sami se svými myšlenkami? Je vám nepříjemné vnímat tělo? Stejně to nakonec vzdáte? Proč?

7. Změňte rutinu – pokud neustále cvičíte to samé, je to nuda nejen pro mozek, ale také pro tělo. To pak stagnuje a vy nevidíte žádné výsledky. Zkoušejte změnit stereotypy – vyberte si jinou běžeckou trasu, jděte cvičit jinam, pořiďte si nové oblečení. Zkrátka udělejte změnu.

 

 

Autor: Veronika Červenková