Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Máme pro vás osvědčené tipy na ploché bříško

Vzdouvá se vám v halence, přetéká z oblíbených šatů a vy spíláte přírodě, že vám nenadělila větší dekolt, aby kontrastní poměr nebyl tolik znát? Začněte bojovat!

Místo toho se probuďte k akci a začněte nejenom zdravě jíst, ale se i hýbat. Máme pro vás tipy, díky kterým se faldíky jakožto prstenec zdobící pas stanou minulostí.

Poručte tělu, ať vyloučí zadržovanou vodu!
Jste oteklá nejenom v obličeji, ale i břicho budí dojem nafouklého balonu, které ne a ne splasknout? Ve fázi, kdy čekáme své dny, se opravdu můžeme zdát tzv. přifouklé, avšak jedná se pouze o dočasný stav. Je-li vám tento pocit vlastní i mimo periodu, něco je špatně.

Omezte sůl v jídelníčku, mimo to především polotovary, jež ji obsahují ve zvýšeném množství. Vodu v těle dokáže vázat i zvýšená konzumace sacharidů. Místo toho se najděte v pohybové aktivitě, zajděte na lymfatické masáže, co přispějí ke správnému toku lymfy, zakousněte se do okurky, melounu nebo třeba vsaďte na pročišťující gel z léčivé rostliny aloe vera. A to nejdůležitější na závěr, naučte se pít dostatečně. Nejlépe vodu bez bublinek a cukrů.

Zase ty větry!
Stačí vám chvíli sedět a už se vám v břiše tvoří nepříjemné plyny? Snižte jejich přítomnost na minimum díky vyřazení bílé mouky z jídelníčku. Právě ta maximálně komplikuje trávení a organismus je rozházený. Naopak sáhněte po té celozrnné, jež je navíc obohacena o tolik prospěšnou vlákninu. Vyplatí se omezit také mléčné produkty.

A třeba k obědu si zakažte kompot nebo oblíbený ananas jako dezert. Akorát tělu ztížíte proces vstřebávání živin a střeva se nezastaví.

Prima tip: Aby vám střeva lépe pracovala, nezapomínejte se hýbat a také se pravidelně smát. Nic na ně nemá takový vliv jako právě tato vysmátá masáž.

Stres nám nesluší, ba naopak díky němu tloustneme
Mnoho povinností a odpočinek žádný, zbytečné starosti a neschopnost alespoň o víkendu vypnout. Nehoňte své já po všech čertech, naučte se nic neřešit a pro klid duše si přelouskejte nějakou tu knížku. Podle několika studií bylo zjištěno, že lidé, co se příliš stresují, také mnohem častěji přibývají na váze. Totéž platí i o spánku. Čím více je ho málo, tím více tloustneme.

Ne a ne shodit bříško?
Za tzv. mužský typ nadváhy mohou leckdy právě rozházené hormony. Pokud vám stávkuje menstruace, horní ret vám zdobí knírek a vaše pleť je mastná jako pánvička po smažení, zaplujte na gynekologii. Možná zjistíte, že vám hubnutí kazí syndrom polycystických vaječníků.

 

Mějte se ráda
No a co že máte nějaký ten špíček navíc? Důležité je, že s tím chcete skoncovat. Tak jako tak se ale berte taková, jaká jste. To, že nemáte dokonalou figuru, neznamená, že se musíte hned cítit méněcenná či nehezká. To opravdu ne!

Sacharidy ráno, bílkoviny spíše k večeru
Ráno se nastartujte třeba ovesnou kaší s banánem, zato večer se natáhněte po feta sýru v zeleninovém salátu spolu s dietním kuřecím masem. Jako svačinku si dopřejte smoothie a odpoledne preferujte místo ovoce už jen zeleninu. I když sladké plody obsahují zdravější cukry, tak pořád je to cukr.

Jak efektivně spálit tuk?
Nevíte, jak začít s tréninkem? Prvně si dopřejte tzv. kardio, právě v této fázi se nejlépe spaluje tuk. Ve fitku si zablbněte na rotopedu nebo běhacím pásu, kdežto doma můžete vyběhnout do přírody. Pamatujte na rozcvičku, na ideální rozehřátí těla, pokračujte kardiem, pak si zpevněte svaly posilovacímu cviky a nakonec zvolte finální protažení, ať má organismus šanci na regeneraci.

 

 

iPrima_zeny_v9.jpg