Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Jak se donutit doma cvičit? Máme pro vás pár tipů.

Začít doma pravidelně cvičit není nic snadného. Často se stává, že se nám do toho něco přimotá – znuděné dítko, hora prádla na vyžehlení, nebo teplá večeře pro rodinu. Kdy tedy cvičení vcucnout do vašeho nabitého rozvrhu, aby vás po pár minutách nikdo nevyrušoval?

Dopřát svému tělu sport v domácím prostředí má hned několik výhod. Nemusíte nikam chodit, takže ušetříte čas, který byste strávily cestou, nemusíte nikomu nic platit, vyhnete se pohledům ostatních cvičenců a také na vás po cvičení čeká domácí sprcha.

Domácí cvičení má ale také jednu obrovskou nevýhodu. Těžko se k němu dokopeme, protože není snadné se odpoutat od rušivých domácích elementů. Naštěstí pro vás máme typ. Udělejte si ze cvičení stereotyp. Jak na to?

Stanovte si čas dopředu
Snadno se řekne, budu cvičit každý den v šest ráno, než všichni vstanou, nebo třeba v deset večer potom, co už všichni spí. Pokud není ve vašich možnostech naplánovat si cvičební čas, naplánujte si ho třeba jen den dopředu. Ať s tím počítají i členové vaší rodiny a vědí, že vás nesmí rušit.

Oblékněte se, jako do fitka

Velmi účinné je také oblečení. Proč doma cvičit ve starých teplákách a vytahaném triku? Oblékněte se do takového oděvu, ve kterém můžete z fleku odejít cvičit do nejbližšího fitness centra. Základem je funkční tričko nebo tílko, ve kterém se budete cítit dobře, sexy a ještě vám bude odvádět pot. Nezapomeňte také na vhodnou sportovní podprsenku, která musí být vždy designovaná tak, aby odpovídala zátěži daného sportu.

Jak je to s dalším oděvem?
Výběr kalhot či kraťasů je čistě na vás, nesmí vás nikdy škrtit ani táhnout, tak abyste se v nich mohly svobodně pohybovat bez omezení. Častým problémem jsou boty. Mnohé z nás doma cvičí bosé, protože obouvat se doma je zkrátka nezvyk. Na jógu to určitě není na škodu, ale na aerobic a další sporty, u kterých hodně skáčete, se boty vyplatí. Neváhejte si proto pořídit jedny tenisky na doma, ať vás netrápí bolavá klenba a obouchaná chodidla.

Jídelní pauza

Před cvičením si naordinujte jídelní pauzu a za nic na světě ji neporušujte. I když chystáte večeři pro rodinu. Protože když už si ukousnete, často vás přemůže argument, že se teda už najíte a cvičení necháte na zítra. Pokud vás hlad trápí, připravte si třeba citronádu, nebo sportovní nápoj. Před cvičením si klidně můžete dopřát i kávu, důležité je cítit se dobře, nemít plný žaludek, ale zároveň také neomdlívat hlady.

Vyfoťte se

Zní to šíleně, ale úžasně to pomáhá. Nikdo neříká, že musíte dávat svoje cvičební fotky na Instagram, foťte se v pravidelných intervalech klidně jen pro sebe, protože vás to úžasně motivuje. Kila totiž nejsou tolik směrodatná, daleko důležitější je viditelný úbytek tuku třeba v pase, zpevnění břišních svalů, triceps, který se netřese a podobně. A potom vždycky, když budete mít pocit, že dneska na to cvičení čas určitě nezbyde, projeďte si na mobilu fotky a hned budete mít víc sil pokračovat.

 

 

Jak-se-donutit-doma-cvicit-Mame-pro-vas-par-tipu_v1.jpg