Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Bolí vás hlava? Zkuste strečink.

Napadlo by vás, že jednoduché cviky vás mohou zbavit bolestí hlavy? Ale je tomu tak. Existuje totiž speciální  metoda, která vás bolehlavu může zbavit.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Fyzioterapie uleví od bolesti a vrátí radost do života

Aby hlava nebolela - tipy na nejlepší cviky a techniky

Proč cvičit strečink

 

Co mohou způsobit krční svaly
Strečink krku vznikl, když neurologové zjistili, že napjaté krční svaly jsou mechanickou příčinou většiny bolestí hlavy z napětí. Když vyvinete rukama jemný tlak, měli byste pocítit, že se napjaté svaly a šlachovité tkáně na krku smršťují a uvolňují. Kliniky zaměřené na bolesti hlavy uvádějí, že většina lidí s chronickými bolestmi hlavy z napětí se už po týdnu cvičení cítí mnohem lépe. Během šesti týdnů udává průměrně polovina všech postižených, že už žádné bolesti hlavy nemají.

Jak cvičit:
Sedněte si vzpřímeně na židli a proveďte následující cviky:

1. otočte hlavou doleva, jako kdybyste se chtěli podívat přes své levé rameno.
2. ukazováček levé ruky si dejte na pravou tvář s dlaní a palcem pod bradou. Velice jemně tlačte hlavu doleva.
3. zároveň položte svoji pravou ruku shora na hlavu tak, aby se prostředník pravé ruky dotýkal horní části levého ucha.
4. velice jemně tlačte pravou rukou hlavu dolů směrem k hrudi. Těsně před tím, než vám cvik bude nepříjemný, zastavte pohyb a vydržte deset sekund v dané poloze. Potom se uvolněte.
5. zopakujte totéž na pravou stranu.
6. opakujte ještě dvakrát na každou stranu, tj. celkem třikrát na každé straně.

Cviky provádějte jemně
Netlačte silou a nic nedělejte násilím. Vyvíjejte jen mírný, ale stálý tlak a nepřekročte moment, kdy vám cvik začne být nepříjemný. Kdybyste pociťovali jakoukoliv bolest či potíže, případně závrať, dále v této technice nepokračujte.

Důležitá je pravidelnost
Abyste se zbavili chronických bolestí hlavy z napětí, měli byste sérii těchto šesti strečinkových cviků provádět každé dvě hodiny během dne. Když bolest hlavy ustoupí, můžete krční strečink opakovat dvakrát denně jako prevenci. Celý postup zabere dvě minuty.

Zažene i migrénu
Krční strečink může poskytnout rychlou úlevu i při akutní bolesti hlavy z napětí. Metoda už pomohla i pacientům s běžnou migrénou. Střídavě můžete použít i jiné způsoby, jako je například „rolování“ krku, hýbání hlavou ze strany na stranu nebo třeba nahoru a dolů, otáčení hlavy zleva doprava a naopak vytahování ramen a kroužení jimi. Lidé s artritidou nebo ztuhlým krkem by měli spíš dát přednost masážím.


Autor: Monika Kuželová