Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Proč cvičit strečink

Strečink je speciální cvičení na protažení zkrácených svalů, zvětšení pohyblivosti a hybnosti těla. Pro člověka je velmi důležitý. Potřebují ho vrcholoví sportovci, tak i jedinci, kteří se sportu věnují  rekreačně nebo pouze příležitostně.  A víte proč?


Sedm důvodů proč nepodceňovat strečink:

1. Preventivně ochrání pohybový aparát před poraněním, např. při běhu, různých aerobních aktivitách a rekreačních sportech. Strečinkem před a po vykonávané činnosti se dá předejít bolesti namáhaného svalstva.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Strečink - Cvičení pro dokonalé protažení

Aby záda nebolela - strečink

Na strečink není radno zapomínat

 

2. Snižuje počet zranění ve vrcholovém a výkonnostním sportu. Zkrácené svalové skupiny vyvolávají totiž při zátěži nerovnoměrný tlak na meziobratlové ploténky, menisky v kolenech apod.

3. Významně ovlivňuje i samotný sportovní výkon. Zlepšuje ohebnost, pohyblivost, rozsah pohybů a jejich rychlost.

4. Je výborný pro rozcvičení. Natahované svaly se díky němu trochu namáhají, pracují, prokrvují a zahřívají. Vaše tělo je na bezprostřední sportovní výkon mnohem lépe připraveno.

5. Účinně zabraňuje zkracování svalů, různým bolestem těla a předchází předčasné stařecké motorice.

6. Pozitivně ovlivňuje i psychický stav člověka. Každé psychické napětí je totiž provázeno také zvýšeným napětím kosterního svalstva. Tím, že strečink snižuje napětí ve svalech způsobuje i psychické uvolnění. Proto je také užitečné si zacvičit pokud prožíváte nějaký stres.

7. Cvičení strečinku je příjemné a člověk se po něm cítí dobře. Zároveň rozvíjí uvědomování si vlastního těla.


Autor: Monika Kuželová