Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Sportujte a zbavíte se depresí

Pravidelným pohybem nejen vylepšíte svou kondici a vytvarujete křivky, ale prospějete i svojí duši. Cvičení totiž snižuje úzkost, depresivní nálady a naopak zvyšuje dobrý pocit ze sebe sama. Zcela přirozeným způsobem si tak posílíte i svoje sebevědomí.

Vliv pohybové aktivity na psychiku záleží na mnoha faktorech. Důležité je vybrat nejvhodnější sport a správně si jej nadávkovat, tedy zvolit optimální intenzitu a pravidelnost. Potřeby každého jedince jsou totiž jiné.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 dobrých rad, jak skutečně začít cvičit

Nedostatek pohybu může zabíjet stejně jako kouření

Vyberte si svůj sport

 

Cvičením si zlepšíte pohled na svět
Trpíte-li depresivními stavy, výkyvy nálad, úzkostmi a jste sužováni stresem, pak vám dobrým pomocníkem na vylepšení psychické kondice může být právě pohyb. Lidé, kteří pravidelně běhají nebo plavou, mají podstatně nižší výskyt depresí než ostatní. Ale není to jen aerobní forma cvičení, která kladně ovlivňuje psychiku a snižuje výskyt depresí. Obdobný účinek byl zjištěn i u posilovacích cvičení.

Za fyzickou aktivitu budete bohatě odměněni
Kdo totiž nezažije fyzickou námahu, nemůže naplno zažít ani pocit uvolnění a kdo neprožil nepohodlí, neuvědomuje si možnost komfortu. Pohybovou námahu je důležité chápat jako investici, která se vám bohatě vyplatí. To znamená za dobrý fyzický výkon zažijete báječné uspokojení a uvolnění. Další mechanismus pozitivního působení pohybové aktivity se uskutečňuje přes uvědomění si vlastního těla, zvýšení vnímání sebe sama a sebe ve vztahu k okolí. Vhodná pohybová aktivita může pozitivně působit i na tělesnou image. Vytvaruje a zpevní tělo a člověk se cítí jistější, krásnější a spokojenější.


Autor: Monika Kuželová