Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

První návštěva posilovny - Návod jak na to!

Svaly dávají Vašemu tělu tvar a pevnost. Zároveň se díky vyššímu podílu svalové hmoty v těle spotřebovává větší množství živin, takže i v klidu spálíte více energie. Posilovat můžete doma i venku, ale nejefektivnější je využívat prostory, které jsou přímo k tomu určené – posilovny.

Některým lidem mohou posilovny nahánět hrůzu. Je tam spousta železa a obrovských strojů, chodí tam samí namakaní borci a štíhlé slečny, za barem připravují prapodivné koktejly a každý by se určitě divil, co tam děláte právě Vy. Prvním krokem ke cvičení v posilovně je ale odhodit právě takové předsudky a zjistit, jak to funguje doopravdy.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak správně cvičit v posilovně od A až do Z

Myslíte si, že cvičíte ve fitku správně? Přesvědčte se!

Proč cvičit s cvičebními pomůckami

 

Vyberte si fitness centrum, které máte buď blízko bydliště, nebo blízko práce, aby vzdálenost nemohla být výmluvou. Na internetových stránkách si najděte informace o otvírací době, cenách, poskytovaných službách, ale také si prohlédněte fotografie, abyste věděli, co Vás čeká. Naplánujte si konkrétní den i čas návštěvy fitness centra, o ničem už nespekulujte a vyrazte.

Do sportovní tašky si sbalte pohodlné spodní prádlo (náhradní ponožky, kalhotky nebo slipy, sportovní podprsenku), triko na cvičení (pokud možno z funkčního materiálu nebo příjemný nátělník, ve kterém uvidíte, jak vaše svaly pracují) a kalhoty (šortky nebo legíny). Zapomeňte na vytahané staré triko a tepláky – vezměte si takové oblečení, ve kterém budete moct kontrolovat správné provádění pohybů. Dál si přibalte ručník, hygienické potřeby, vodu na pití a případně rukavice do posilovny (proti mozolům, kvůli hygieně a bezpečnosti). V tašce by se mělo najít také místo na banán nebo syrovátkový nápoj, který si dáte hned po skončení cvičení.

V posilovně jděte nejdřív na běžecký pás, stepper nebo rotoped a asi 10 minut se zahřívejte. Poté důkladně protáhněte celé tělo, od hlavy až k patě. Opusťte kardio zónu a vydejte se mezi činky a stroje. Během tréninku byste měli zvládnout procvičit hlavní svalové partie celého těla. Postupujte systematicky, od zad přes prsa, ramena, tricepsy, bicepsy až k nohám a břicho si nechejte na závěr. Zkuste si rozmyslet pořadí cviků, abyste neběhali náhodně od jednoho stanoviště k jinému. Na každou partii si zvolte jeden cvik a proveďte 4 série po 12ti opakováních.

Jestliže chcete hubnout, tak se po odcvičení břicha vraťte zpátky na běžecký pás nebo jiný stroj, na kterém strávíte alespoň 30 minut. Aerobní aktivita by měla následovat vždy po silovém tréninku.

Úplně na závěr cvičení opět protáhněte celé tělo, ale hlavně ty svalové skupiny, které jste procvičovali.

Během návštěvy posilovny používejte z hygienických důvodů ručník, činky a závaží vždy vracejte na původní místo a nebojte se na cokoliv zeptat obsluhy. Když si s nějakým cvikem nebo strojem nevíte rady, můžete oslovit také některého z pokročile vypadajících cvičenců – obvykle rádi předají svoje zkušenosti a pomohou. Nesnažte se ale navazovat hovor s někým, kdo je právě uprostřed nějakého cviku. V průběhu cvičení nemluvte ani Vy a soustřeďte se jen a jen na provedení pohybu a správné dýchání.

Zpočátku může být trochu nepříjemné chodit do takového neznámého prostředí, ale uvidíte, že čím víc to budete zkoušet, tím lépe si v posilovně mezi činkami budete připadat a výsledky, které uvidíte za čas v zrcadle, budou odměnou za překonaný ostych.


Autor: Veronika Staňková