Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 7. díl

Dýcháte při cvičení s Marií správně? Nelapáte po dechu nebo naopak nezadržujete dech při posilování? Protože je dech nepodmíněným reflexem, nemusíme na něj za běžných podmínek myslet, při cvičení ale náš organismus musí dělat ještě spoustu dalších věcí, a proto je někdy těžké dech s pohybem automaticky zkoordinovat.

Dýcháte při cvičení s Marií správně? Nelapáte po dechu nebo naopak nezadržujete dech při posilování? Protože je dech nepodmíněným reflexem, nemusíme na něj za běžných podmínek myslet - naše tělo si ho pohlídá samo. Při cvičení ale náš organismus musí dělat ještě spoustu dalších věcí, a proto je někdy těžké dech s pohybem automaticky zkoordinovat.

Největší chybou při jakémkoliv cvičení je dech zadržovat. Dýchejte proto pravidelně, podle vašeho tempa - nadechujte nosem i ústy současně a vydechujte ústy. Při posilování platí pravidlo, že se záběrem přijde výdech a s uvolněním nádech. Výdech pomůže svalům v kontrakci, takže pak budou pracovat ještě lépe.

Předešlé díly seriálu Fit po Vánocích naleznete ZDE

 

Prodýchejte si další díl, v pořadí již sedmý, seriálu Fit po Vánocích s trenérkou Marií.

 

Novy-serial-Fit-po-Vanocich-s-Marii-7diel.jpg

 

 

Jak se vyhnout zobání?
Uzobávání se vyznačuje tím, že jíte mezi jídly, a to jak hlavními, tak i mezi svačinami, toto jedení není plánované a má tendenci se opakovat. Takové nežádoucí chování přirozeně vede k nárůstu fyzické hmotnosti.

Naučte se zobání omezit nebo aspoň uzobávat vědomě, a když už se k tomu odhodláte, zobejte zdravěji:

Plánování - když víte, že večer dávají v televizi váš oblíbený film, a že si budete chtít udělat pohodu se skleničkou vína a miskou oříšků, omezte během dne množství tuků ve stravě a „schovejte“ si je na večer. Oříšky (tyčinky, brambůrky) si odvažte, nasypte si je do své vlastní misky a nepřidávejte si.

Porce - u zobání je největším problémem nemožnost kontrolovat množství snědeného jídla. Nejezte proto nikdy z celého sáčku nebo společné mísy, neberte si na oslavách jen tak, ze stolu, ale chopte se talířku a na něj naskládejte vše, co plánujete sníst a tím také skončete. Budete mít přehled o tom, co do sebe dostanete.

Co oči nevidí
- doma ani v kanceláři nenechávejte na stole žádné volně přístupné jídlo. Zbylé oříšky, sušenky nebo bonbony nasypte do plastové krabičky a schovejte je do šuplíku, zbytky jídla od oběda hned po vystydnutí zavřete do lednice. Minimalizujte možnost, že kolem něčeho dobrého projdete a Vaše ruka po tom automaticky sáhne.

Nedojídejte
- zbytek brambůrků z oslavy s klidným srdcem vyhoďte a nedojídejte ani po dětech. Každý sebemenší zbytek dětské sušenky vám může udělat v hubnutí pěknou paseku. Raději se jídla zbavte a litujte několika korun, než abyste litovali nedopnutých kalhot.

Zobejte zdravě - zobejte nakrájenou zeleninu, ovoce, libovou šunku, nízkotučné tvrdé sýry a nesolené oříšky. Pochutnáte si a přitom do sebe dostanete cenné živiny.


Další díl seriálu Fit po Vánocích vám přineseme v pondělí  30. 1. 2017.


Nevíte, jak na zdravou a vyváženou stravu? Nechte si poradit ZDE

Další díly s Marií můžete shlédnout již nyní v Archivu FITHALL TV. Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

Více informací o trenérce Marii si můžete zjistit ZDE