Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 1. díl

Kouzlo Vánoc a oslav Nového roku je obtížně překonatelné. Nástrahy jídla, pití a lenošení jsou pro mnohé smrtelné. Pár dní, kdy vítězí gauč, cukroví, chlebíčky, přejídání a sport je odstaven na třetí kolej. Rodinným tradicím, přátelům a večírkům se složitě brání. Po těchto slavnostně naplněných dnech se projeví jediné - přeplněnost těla, únava, opotřebovanost :).

Pojďte se tomu vzepřít a nakopněte se s námi s novým rokem ke zdravému životnímu stylu. Trenérka Marie si pro vás připravila 10. dílný seriál Fit po Vánocích a kromě cvičení se můžete těšit na plno rad z oblasti zdravé výživy a hubnutí.

Nemá cenu si nechávat cvičení na zítra, na víkend, na příští týden... Začněte cvičit hned teď!!!

 

Fit po Vánocích s Marií - 1. díl

 

Novy-serial-Fit-po-Vanocich-s-Marii-1dil.jpg

 

 

Chcete zhubnout? Stravujte se správně!

Ačkoliv byly na téma stravování při hubnutí napsány již stohy textů, někteří lidé se stále snaží redukovat nadbytečné kilogramy hladovkami, extrémním omezováním kalorického příjmu, nevhodnými a nesmyslnými dietami nebo nadměrným cvičením. Klíčem k hubnutí je přitom naopak výživné, pravidelné a časté jedení, vhodně skloubené s pohybem.

Organismus, který byl dlouhé roky navyklý na nepravidelnost v jídle, dlouhé intervaly mezi jednotlivými chody a nedostatek pohybu, většinou na pravidelné jídlo nedokáže zareagovat pozitivně ihned. Je nutné smířit se s tím, že bude potřeba určité adaptační období, ve kterém se metabolismus pomalu přizpůsobí novému stylu stravování, přestane se bát o každou kalorii a rozběhne se na plné obrátky. Při hubnutí je klíčové toto období vydržet a nepolevovat. Je dokonce možné, že opravdu v prvních několika dnech hmotnost přechodně stoupne, ale nesmíte se tím nechat odradit, protože jinak se z bludného kruhu přibírání a hubnutí nedostanete.

Po zahájení dodržování nového, rozumného jídelníčku se nevažte. Počkejte alespoň dva týdny až měsíc, než budete zkoumat své výsledky. Zaměřte se spíš na kvalitu stravy a na pocit, který ze sebe budete mít.

Ráno začněte snídaní v podobě komplexních sacharidů (jako jsou ovesné vločky, špaldová kaše či celozrnné pečivo), které doplníte bílkovinou (jogurt, šunka, sýr), vlákninou (ovoce a zelenina) a zdravými tuky (ořechy, semena). Po třech hodinách si dejte k dopolední svačině jeden kus ovoce nebo malý bílý jogurt. Za další tři hodiny obědvejte opět složité cukry s libovými proteiny. Po obědě určitě vynechte dezert. Odpolední svačinu volte podle toho, zda jdete cvičit nebo ne. Pokud ano, můžete si dopřát svačinu bohatší, protože energii využijete. Večer sacharidy omezte a dejte si třeba salát s kuřecím masem.

V době hubnutí neslaďte kávu ani čaj, vynechejte limonády i džusy, nejezte nic smaženého, omezte konzumaci polotovarů a bílé mouky i cukru.

Celozrnné pečivo, suchary, těstoviny, brambory a ovoce večer už také nejezte. Jsou sice zdravé, ale obsahují převážně sacharidy, které už nestihnete spálit.

Hubnutí není jednoduché, protože jsme evolučně nastaveni spíš na schraňování energie. Někdy však stačí malé změny v jídelníčku a první úspěchy se dostaví, tak to nevzdávejte!


Další díl seriálu Fit po Vánocích vám přineseme v pondělí 9. 1. 2017.


Pokud chcete pomoci se zdravou výživou objednejte si náš jídelníček ušitý na míru ZDE


Cvičit s Marií můžete i v rámci naší FITHALL TV, potkat se tak můžete při jejich hodinách Body Shape a Pilates ZDE

Chcete s něčím pomoci? Napište nám na e-mail: info@fithall.com