Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nesnášíte cvičení? Víme, jak to překonat!

Chcete být zdraví, štíhlí, přiměřeně osvalení, fit, pružní a vytrvalí, ale nesnášíte cvičení. Nesnášíte balit si tašku, potit se na páse, provádět nesmyslné pohyby na podivných strojích. Nesnášíte, když se potíte, nesnášíte, že vás po cvičení bolí svaly, nesnášíte, že to stojí čas i peníze, a že se na výsledky musí strašně dlouho čekat?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Hubnutí s orbitrekem

Stydíte se cvičit ve fitku? Cvičte doma nebo venku!

Co s vámi udělá pravidelné cvičení - za hodinu, den, týden, měsíc a rok?

   
Špatnou zprávou je, že bez práce nejsou koláče. Tou dobrou, že nenávist je protipólem lásky a z toho, co nyní považujete za nutné zlo, se časem může stát spojení příjemného s užitečným.
   
Pokud vám už jen pouhá myšlenka na cvičení způsobuje husí kůži, vyzkoušejte následující tipy a uvidíte, že s otevřenou myslí a trochou snahy se možná za čas skamarádíte:

Necvičte, hýbejte se - kdo řekl, že musíte poskakovat na lekcích aerobiku nebo chodit do posilovny? Cvičit vůbec nemusíte - prostě se hýbejte! Choďte, vyběhněte si schody, uklízejte, hoňte se se svými dětmi v parku, pověste se venku na hrazdu, pro věci na podlaze si dřepněte - jednoduše vyhledávejte všechny možné způsoby, jak se můžete pohnout. Přirozený pohyb má na spalování podkožního tuku navíc mnohem větší vliv, protože zatímco sportováním strávíme maximálně několik hodin týdně, hýbat se můžeme prakticky neustále - a to se počítá!

Tančete - tanec je zábavný i náročný. Můžete ho provádět v teniskách i zabijáckých jehlách. Tančit můžete doma u televize, ale také v exotickém salsa baru. Smyslné taneční kreace v tanečních klubech by jistě nikdo nenazval cvičením. U tance se zapotíte, uvolníte endorfiny, zhubnete, zpevníte si tělo, získáte sebevědomí a navíc se můžete seznámit se spoustou zajímavých lidí.

Plavte - nesnášíte, když se potíte? Běžte plavat! Plavání je velice zdravou formou pohybu, která posiluje rovnoměrně svaly horní i dolní poloviny těla, poskytuje uvolnění páteři i kloubům, ale také s každým dalším tempem vyloženě odplouvá stres z Vašeho těla pryč.

Nejděte si parťáka
- cvičte s někým, kdo je na tom s fyzičkou o trochu lépe, než Vy. Opravdu jen o trošku, aby vás táhl vpřed, ale nedeprimoval! Když uvidíte, jak na tom můžete s trochou snahy být i vy, je to motivující. Sparring partner vás zvedne z pohovky, i když se vám cvičit nechce, povzbudí vás, opraví techniku cvičení a navíc budete mít někoho, s kým můžete svoje úspěchy i nezdary sdílet.

Dejte si cíl - a ten cíl musí být realistický a časově ohraničený. Při cvičení je vhodné dávat si takové cíle, které souvisejí s výkonem - hubnutí nechte stranou, zaměřte se na práci svalů, flexibilitu a vytrvalost!

Rozumně jezte - to, že cvičíte, ještě nutně neznamená, že se musíte jakkoliv omezovat v jídle - naopak! Čím víc se budete hýbat, tím víc můžete (a také musíte) jíst! Zbavte se dietářského černobílého myšlení (cvičím + nejím = hubnu nebo necvičím + jím = tloustnu). Hýbejte se, i když váš jídelníček není 100%.

 

 

660x250_2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková