Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 1. díl

Chtěli byste shodit pár přebytečných kilogramů, tak se snažíte správně jíst a k tomu cvičit. Váha se přesto nehne ani o píď a vy byste nejraději svůj boj vzdali. Na vině je zpomalený metabolismus - vlivem nevhodného stravování, zběsilých dietních pokusů, stárnutí i nedostatku pohybu se z fungujícího stroje stává líný šnek a tělo se pak dobrovolně nehodlá vzdát ani jediného gramu tuku.

 

Zkuste rozhýbat svoje spalování pomocí těchto triků:

Pijte - bez přítomnosti vody neprobíhají v těle správně absolutně žádné procesy. Lidský organismus je jako rostlina (akorát kromě vody potřebuje také jídlo) - a představte si, jak rostlinka vzkvétá bez vody! Nemusíte řešit, zda má být voda perlivá, s citronem nebo bez, zkrátka pijte. Říká se, že kávu bychom neměli do denního příjmu tekutin započítávat, nicméně kofein dokáže nakopnout metabolismus také - jen se to s ním nesmí přehánět.

Jezte vlákninu - metabolismus úzce souvisí s funkcí střev. Pokud jsou znečištěná a nejsou osídlená těmi správnými bakteriemi, není divu, že trávení stagnuje. Snažte se maximum vlákniny, která střeva pročistí, získat ze zeleniny a ovoce, nebraňte se ale ani lněným semínkům, jablečnému pektinu, otrubám nebo psyliu. Díky kysaným výrobkům, popřípadě probiotikům, svoje přátelské střevní bakterie budete hezky hýčkat.

Změňte rutinu - běháte jak diví a váha stále nic. Jednotvárným tréninkem je tělo znuděné a stačí mu čím dál menší energetický výdej pro dosažení stejného výkonu. Střídejte proto druh pohybové aktivity - běžte příště rychleji, utíkejte jinudy, zničte se v posilovně, zrelaxujte se na lekci jógy nebo vyrazte pěšky do hor. Nové studie tvrdí, že rutinní aerobní cvičení vede ke zpomalování metabolismu, protože se jednak organismus adaptuje, ale také se spaluje svalová tkáň, která metabolismus popohání.


Zkusit si můžete i nové cvičení s trenérkou Marií Korseltovou, která si pro vás připravila cvičení, které kombinuje skákání přes švihadlo a posilovací cviky.

 

Nakopnete-svuj-metabolismus-cvicenim-1dil.jpg

 

Posilujte - čím víc svalové hmoty, tím rychlejší spalování, i když budete sedět doma na gauči s balíčkem sušenek.

Kořeňte - skořice, chilli, kari, zázvor, pepř a další ostrá koření dokážou váš metabolismus rozproudit, protože nutí trávicí ústrojí víc pracovat, ale také se tělo musí poprat s ostrostí a zchladit se a na to potřebuje vydat energii navíc.

Hrajte si se sacharidy
- v jídle to funguje stejně, jako se cvičením - metabolismus nemá rád stereotyp, proto zkuste jemně měnit v průběhu týdne příjem sacharidů. Uvidíte, jak na to spalování zareaguje. Proteinů jezte stále dostatek!

Jezte pravidelně a po troškách - metabolismus je jako kotel. Když přiložíte velké poleno, oheň udusíte. Když přikládat nebudete, oheň zhasne. V kotli to nejlépe hoří, když přihazujete často malá polínka. Tak to funguje i se stravováním.

 

 

Autor: Veronika Červenková