Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Kolik spálíme kalorií

Pohyb by se měl stát neodmyslitenou součástí našich dní. Samozřejmě, že to chce notnou dávku pevné vůle a začátky nejsou jednoduché, ale budete-li postupovat krok za krokem, určitě to zvládnete!

 

Začínejte pomalu
Většina odborníků se shodne v tom, že musíte začít tělo zatěžovat pomalu, zvlášť pokud jste dlouhou dobu nevyvíjeli žádnou fyzickou aktivitu. Doporučují proto začít procházkami – svižnou chůzí. Postupně si můžete zvyšovat dobu pohybu i vzdálenost nebo můžete stupňovat rychlost. Stejně tak pokud se budete věnovat aerobiku, bodystylingu nebo třeba jízdě na rotopedu, nepřepínejte se. Zpočátku volte pomalejší tempo cvičení.
Pozor dávejte i při používání zátěže, například v posilovně nebo při cvičení s činkami. Pokud je příliš velká,  hrozí, nepřipravené svaly jsou přetěžovány, stejně jako šlachy a klouby.

 

Doma i v přírodě
Cvičení tedy neznamená jen trávit hodiny na posilovacích strojích ve fitness centru. Může to být i pohyb v přírodě. S teplými dny se  rozšiřuje paleta sportů, kterým se lze věnovat na čerstvém vzduchu. Můžete si jít zaběhat nebo třeba zajezdit s dětmi na kolečkových bruslích či na kole. Na portálu FITHALL.cz najdete pestrou nabídku videí, podle nichž můžete cvičit v pohodlí domova, aniž byste museli platit za vstupné na specializované kurzy.
Ale jen málokdo z nás má představu, kolik během jednotlivých pohybových aktivit spálí kalorií. Pokud však chceme upravit svou váhu, je třeba mít o výdeji energie představu, aby se nám snáze odhadovalo, kolik energie můžeme přijmout, abychom dosáhli kýženého efektu. Proto jsme pro vás ve spolupráci s Resortem Svatá Kateřina jako vodítko připravili následující tabulku.

 

Energetický výdej při různých fyzických aktivitách a pasivitách

1 kcal = 4,18 KJ


                     
AKTIVITA/VÝDEJ V kcal/1hod    MUŽ 80 KG            ŽENA 55 KG         
FITNESS    
Posilování v posilovně  230 158
Jóga 307 211
Cvičení na míčích a s gumami  307 211
Protahování - strečink 307 211
Aerobic, Step, Low impact 538 370
Šlapání na stacionárním kole mírné tempo, Spinning, Indoor-cycling 538 370

 

SPORTY

   
Chůze 4km/hod 192 132
Kulečník 192 132
Rekreační volejbal, basketbal, nohejbal 230 158
Rekreační stolní tenis 230 158
Jízda na koni 390 360
Lukostřelba 307 211
Rychlá chůze 6km/hod 346 238
Tanec, břišní tanec 422 290
Jogging, Nordic walking 461 317
Rekreační tenis 538 370
Jízda na kole 15-20 km/hod 614 422
Běh na lyžích 614 422
Cykloturistika na horském kole 20km/hod 653 449
Běh 7 km/hod  691 475
Box s trenérem 691 475
Jízda na kole 20-23 km/hod 768 528
Běh 9 km/hod 845 528
Jízda na kole 24-27 km/hod 922 634

 

OSTATNÍ AKTIVITY

   
Spaní 48 33
Sledování televize 58 40
Čtení v sedě 86 59
Práce u počítače, šachy 106 73