Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Cvičte při vaření. Jde to!

Vařit či péct musí občas téměř každý. Zatímco pro jednoho představuje připravování pokrmů nutné zlo, pro jiného může být koníčkem, relaxací a vítaným rozptýlením. Tak či onak, vaření zabere dost času. Proč tedy nespojit příjemné s užitečným a nezacvičit si v době, kdy čekáme, než začne bublat omáčka nebo než se upeče maso?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Domácí posilovna – nejlepší cviky na břicho

Domácí posilovna - nejlepší cviky na stehna a hýždě

Domácí posilovna – štíhlé paže do nátělníku

 

Zkuste tyto jednoduché posilovací cviky, které zvládnete i s vařečkou v ruce! Vyvaříte si nejen ocenění strávníků, ale také pevnější tělo:

Libová lýtka - při míchání těstovin nebo krájení zeleniny se s výdechem zvedněte na špičkách. Chvilku ve výponu vydržte a poté pomalu vracejte paty zpět na podlahu. Cvičte tak dlouho, dokud Vás lýtka nebudou pálit.

Stehýnka k nakousnutí - když Vám upadne na zem pár drobků, nebo budete potřebovat hrnec ze spodní zásuvky, dřepněte si a s rovnými zády opět vstaňte. Věčným ohýbáním se přetěžujete bedra, zatímco díky nekonečnému počtu dřepů budete mít stehna i hýždě v kvalitě vysokoprocentní šunky!

Půlky jak dva kmínky
- při čekání u kuchyňské linky s výdechem stáhněte obě půlky hýždí k sobě, chvilku vydržte a s nádechem je povolte. Cvik opakujte opět do té doby, než ucítíte jemné pálení - ne koláče v troubě, ale Vašich hýžďových svalů!

Tajná přísada - po celou dobu vaření můžete cvičit tajně. Tak, jako tajné přísady dodají jídlu specifickou chuť a šmrnc, tak i tento tajný cvik dodá Vašemu tělu stabilitu, pevnost a funkčnost. Řeč je o posilování pánevního dna - s výdechem vtáhněte pánevní dno vzhůru (jako byste zadržovali močení), napočítejte do desíti a poté povolte. Cvik opakujte až do chvíle, než budete mít jídlo na talíři.

Břicho „bez droždí“ - bez droždí těsto nekyne a my nechceme mít břicho, které těsto připomíná. I u vaření můžete posilovat svaly břicha, a to tak, že se postavíte s rovnými zády čelem ke kuchyňské lince a položíte na ni dlaně, přibližně na šířku Vašich ramen. S výdechem vší silou do linky zatlačíte, chvilku vydržíte a s nádechem povolíte. Cvik opakujte aspoň 20x - posílíte ramena, mezilopatkové svaly i břicho.

Kuchyňské vážení - vaření a postávání u sporáku se skvěle hodí k posilování drobných svalů kolem kotníků, svalů chodidel, svalů v okolí kolen i hlubokých břišních svalů. Stačí, když budete vařit a u toho stát jen na jedné noze. Snažte se balancovat na celém chodidle nebo jen na špičce nohy. U tohoto cvičení se ani nezapotíte, ale Vaše tělo několik takových kuchařských chvilek změní k nepoznání. Nohy nezapomeňte vystřídat!

 

 

660x250_3.jpg


Autor: Veronika Červenková