Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Cvičením proti podzimní depresi - 6. díl

Fyzická aktivita uvolňuje endorfiny, podobné opiátům, které mají dva základní účinky. Za prvé dokáže tlumit bolest a za druhé ovlivňují naši psychiku. Pokud se například zraníte, mozek začne produkovat endorfiny, aby pocit bolesti potlačil. Po sportovní zátěži nebo po adrenalinovém zážitku zase uvolněné endorfiny vyvolávají pocity euforie a radosti. Odborníci z University of Bristol prokázali, že pokud tedy nejde o skutečnou chorobu nervové soustavy, je pohyb při potlačení deprese a úzkosti mnohem účinnější než léky.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cvičením proti podzimní depresi - 1. díl
Cvičením proti podzimní depresi - 2. díl
Cvičením proti podzimní depresi - 3. díl
Cvičením proti podzimní depresi - 4. díl
Cvičením proti podzimní depresi - 5. díl

 

Pokud se ovšem endorfiny uvolňují za pomoci častého užívání chemických opiátů, mozkové receptory si na ně velmi rychle zvyknou. K dosažení stejného účinku se pak musí dávka postupem času navyšovat. Kromě toho, receptory ztrácejí citlivost a člověk přestává vnímat drobné každodenní radosti a mnoho věcí se pro něj stává bezvýznamnými, včetně sexu.

Pojďte si opět dát do těla s šestým dílem Cvičením proti depresím, který si pro vás připravila trenérka Marie Korseltová.

 

Cvicenim-proti-podzimni-depresi-6dil.jpg

 

Další cvičení s trenérkou Marii Korseltovou naleznete v Archivu FITHALL TV. Více o FITHALL TV naleznete ZDE.