Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

5 výhod cvičení doma

Pokud patříte mezi ty, kteří se necítí příjemně v prostředí tělocvičen a sportovních center, není třeba věšet hlavu. Většina cviků, které se provádějí za účelem zpevnění problémových partií, zvládnete hravě v pohodlí domova.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Komplexní cviky na posílení svalů celého těla

Protáhněte si ráno tělo a hned budete mít lepší den

6 skvělých cviků na doma, které vám zpevní celé tělo

 

1. Soukromí
Ať už si zvolíte cvičení podle plánu sestaveného odborníkem či máte své ozkoušené cviky, o kterých víte, že zabírají, nemusíte se bát odsuzovačných pohledů. Stále platí, že posilovna je někdy spíše módní přehlídkou než místem, kde na sobě dřete. Doma nemusíte řešit, že slečna na vedlejším stroji má štíhlejší pas a určitě se nedočkáte nemístných narážek od přítomných pánů.

2. Úspora času a peněz
Pokud nebydlíte přímo v centru dění a nejbližší fitcentrum máte vzdálené několik kilometrů, je pochopitelné, že se kolikrát nedonutíte vůbec někam dojet. Celý proces totiž nakonec zabere tři hodiny, týdně vás to přijde na docela dost peněz a ve finále pocit ze cvičení není takový, jelikož jste otrávení nebo jste v časovém skluzu.

3. Větší intenzita tréninku
Jistě jste se ocitli v situaci, kdy jste se v posilovně zapovídali nebo jste trefili rušnou hodinu a na některé stroje jste se vůbec nedostali. Doma můžete být úplně sami, maximálně se členy rodiny, kteří vám určitě dopřejí prostor a soukromí. Nestane se tak, že byste byli nuceni některé partie odfláknout či vynechat.

4. Váha vlastního těla
Každý znalec vám poví, že nic není účinnější, než cvičit pouze s vlastním tělem. Škála cviků, které se dají doma provozovat, je navíc natolik široká, že není možné, abyste nevěděli co dál. Pokud ovšem s cvičením začínáte nebo hledáte inspiraci, není na škodu si dohledat potřebné informace na našem portálu FITHALL.cz

 

clanek_fithall_tv_600x150.jpg


5. Časová flexibilita.

Doma jednoduše nejste vázáni na otevírací dobu fitcentra či již zmíněné rušné hodiny, kdy se v posilovně nedá hnout. Můžete cvičit kdykoli, záleží to pouze na vás a vašich časových možnostech.

Možná se setkáte s názorem, že cvičení doma není tolik účinné, jako když jdete na místa k tomu určená. Opak je ale pravdou. Cvičení doma vyžaduje silnou vůli a motivaci. Pokud jej ale zvládnete a vydržíte, výsledky se dostaví o to rychleji. Nezapomínejte ovšem prokládat silové a zpevňovací tréninky kardio cvičením, které vám pomůže s úbytkem váhy a je navíc úspěšnou prevencí proti kardio nemocem, které v současné době tvoří jedny z největších zdravotních problémů v Evropě. 



Autor: Monika Kuželová