Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Crossfit pro dokonalé a pevné tělo

Pro nezasvěcené je to pouze moderně znějící název cvičení, pro další představuje nejen sportovní aktivitu, ale dokonce životní styl. Crossfit je styl cvičení, který vám pomůže rozvinout sílu, rychlost, vytrvalost, podpoří růst svalové hmoty, spalování podkožního tuku i celkovou kondici. Říká se, že je to způsob života, jež respektuje tělo a snaží se o jeho plný a všestranný rozvoj.


ČTĚTE TAKÉ:

Jak na kruhový trénink

Komplexní cviky na posílení svalů celého těla

Novinky ze světa fitness

 

Fitness program by měl být zaměřený na deset fyzických domén - kardiorespirační vytrvalost, výdrž, sílu, pružnost, výbušnost, rychlost, rovnováhu, koordinaci, přesnost a hbitost. Aby tyto schopnosti mohly být rozvíjeny, využívá Crossfit kombinace funkčních cviků, díky kterým se zapojí více kloubů najednou. Cvičí se velmi intenzivně a trénink se neustále obměňuje, takže organismus nemá možnost zvyknout si a usnout na vavřínech.

Všechny cviky jsou přirozené - vychází z běžných pohybů, ale jsou ztíženy závažím a časovým limitem. I přesto respektují individualitu každého člověka, ale také správnou techniku provedení a bezpečnost.

 

KRUHOVÝ TRÉNINK SE SANDROU

.

 

Na rozdíl od posilování v posilovně, se Crossfit soustředí na celkovou fyzickou zdatnost, ne jen na růst toho či onoho svalu. Také díky tomu, že se cvičí hlavně s vlastní vahou těla, nejsou potřeba žádné speciální stroje.

I když se Crossfit zdá velmi namáhavý, je vhodný pro všechny, bez rozdílu věku i pohlaví, a proto je využívaný jak širokou veřejností, tak profesionálními sportovci. Podstata cvičení zůstává pro všechny věkové a výkonnostní kategorie stejná a mění se jen jeho intenzita.

V praxi vypadá lekce Crossfitu tak, že se zahřejete (ostatně jako před jakoukoliv jinou fyzickou aktivitou), aby se svaly připravily na samotný trénink. Pak probíhá nácvik techniky různých cviků a poté se přechází k samotnému cvičení (tzv. Workout of the day). Samotný trénink připomíná v podstatě kruhový trénink. Čas jednotlivých cviků se zaznamenává a vy pak máte přehled o svých pokrocích. Pro nesoutěživé jedince, které stopky stresují, může být ale takové měření nepříjemné.

 

Cvičení jde vždy ruku v ruce s jídelníčkem. Příznivci Crossfitu se často shlédnou ve stravování jeskynních mužů - paleo stravě. Paleo jídelníček je založený na konzumaci masa, vajec, zeleniny, ovoce, semen a ořechů a na vynechávání mléčných výrobků, luštěnin i obilovin.

 

Pokud je  ám tento životní styl sympatický a chcete rozvíjet svoje tělo po všech stránkách, navštivte některou z lekcí Crossfitu nebo funkčního tréninku (certifikovaných Crossfit tělocvičen je u nás zatím bohužel málo). Připravte se na to, že dostanete pořádně zabrat, a to i v případě, že aktivně sportujete - každá změna je pro tělo šok a provádění nezvyklých cviků na čas o sobě dá vědět ještě několik dní poté.

Stravovat se paleo systémem není nutnou podmínkou, ale v okamžiku, kdy jste obklopeni jeho přívrženci, je těžké to také nevyzkoušet - zvlášť, když vidíte pevná, štíhlá a fit těla ostatních cvičících.

 

clanek_jidelniecek_600x150.jpg

 

Nechte se inspirovat Crossfitem a podobná stanoviště (kliky, dřepy, angličáky) si postavte třeba doma v předsíni.

 

Autor: Veronika Staňková