Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

6 důvodů, proč pravidelně chodit pěšky

Kvůli vymoženostem moderní doby jako bychom zapomněli na ten nejjednodušší, nejefektivnější, nejpřirozenější, nejdostupnější a k tomu všemu ještě nejlevnější způsob hubnutí i udržování dobré fyzické kondice. Tím prostředkem je prostá chůze. Na jedné straně obyčejná a všední, na straně druhé naprosto geniální.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Ukázkové nohy. Zbavte se celulitidy.

Nejlepší sport pro hubnutí. Nordic walking!

Jak efektivně spalovat tuky?

 

Chůze je pohybová aktivita, na kterou vám stačí pouhé dvě pomůcky - levá a pravá noha. Tím, že jsme schopni chodit výhradně po dvou končetinách, se odlišujeme od zvířat. Využijte tuto výhodu a objevte opět chůzi jako nástroj pro poznávání světa, jako dopravní prostředek i jako cestu, kterou lze zhubnout a začít lépe vnímat potřeby svého těla.
   
1. Chůze je přirozená - neexistuje přirozenější pohyb, než je chůze. Malé děti již od narození směřují k této dovednosti, aby se mohly rychle pohybovat, učit se a prozkoumávat svoje okolí. Pokud chodíte správně, při chůzi by vás nemělo nic bolet - chůze má být zcela pohodlná. Začněte proto při chůzi rovnat záda a bradu zvedněte pěkně nahoru.

2. Chůze je efektivní
- při tomto pohybu zapojujeme téměř všechny svaly našeho těla, především jeho dolní poloviny, kde jsou svalové skupiny největší. Díky tomu spalujeme kalorie, svaly posilujeme a nohy i hýždě se pěkně formují. Abyste chůzí spalovali tuk, jděte svižně, aspoň 45 minut, a přitom si hlídejte svoji tepovou frekvenci. Jednoduše řečeno, běžte tak rychle, abyste se trochu zadýchávali, ale nelapali po dechu.
 
3. Chůze je zdarma - spousta sportů je velice finančně náročných. Ať už jdete hrát squash, tenis, jezdíte na kole nebo chodíte do fitness centra, neobejdete se bez počátečních investic. Dokonce i na běhání potřebujete speciální boty a vhodné oblečení. To o chůzi neplatí - chodit můžete jen tak, ve svém běžném oblečení a v běžné obuvi. Vyhněte se ale vysokým podpatkům, které pohybový aparát velmi zatěžují. Navíc chodit se dá všude, takže už žádné výmluvy!

4. Chůze je pro každého - když jste mladí a v kondici, můžete chodit rychle, sportovně. Pokud máte vyšší věk i hmotnost či nějaké zdravotní omezení, chodit můžete také (dokonce byte měli!). Jen rychlost chůze i terén přizpůsobíte vašemu aktuálnímu stavu.

5. Chůze je zdravá - při chůzi mírně zatěžujete kardiovaskulární systém, posilujete srdce, plíce, proháníte žílami a cévami krev, povzbuzujete lymfu, imunitu, trávení i činnost mozku. Ne nadarmo se říká, že nejlepší lékaři na světě jsou dva - levá a pravá noha.

6. Chůze je uklidňující - procházka i sportovní chůze lesem či pěknou krajinou jsou skvělým lékem proti stresu. Zkuste se při chůzi kochat přírodou, vtahujte do plic čerstvý kyslík a nechte myšlenky, ať se toulají, kam chtějí. Chůze je prospěšná nejen pro tělo, ale také pro duši.

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková