Navštivte nás i na

ČTENÍ O CVIČENÍ, VÝŽIVĚ A ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU

Stydíte se cvičit ve fitku? Cvičte doma nebo venku!

Ve většině fitness center si vás s největší pravděpodobností nikdo všímat nebude, protože každého nejvíc zajímá, jak vypadá on samotný. Pokud jsou vaše rozpaky a nechuť k tréninku mezi lidmi nepřekonatelné, nenuťte se do něho - cvičte doma nebo venku!

Fitness centra a posilovny jsou a zároveň nejsou pro každého. Je jasné, že pokud nejste v kondici, bojujete s nadváhou a ve cvičení jste začátečník, z žádného fitka vás nevykážou, ale na druhou stranu není ani příjemné potýkat se se zkoumavými pohledy spolucvičenců.
   
Ve většině fitness center si vás s největší pravděpodobností nikdo všímat nebude, protože každého nejvíc zajímá, jak vypadá on samotný. Pokud jsou vaše rozpaky a nechuť k tréninku mezi lidmi nepřekonatelné, nenuťte se do něho - cvičte doma nebo venku!
   
Zde je několik tipů, které vám pomohou začít:

Stanovte si pevné dny - domácí či venkovní trénování nás nenutí chodit někam na daný čas. Časový rámec ale poskytuje strukturu a řád, bez kterého se žádný systematický trénink neobejde. V diáři si proto na dva týdny dopředu vyhraďte aspoň dva dny v týdnu, kdy se budete aktivitě věnovat. Jestli je to možné, naplánujte si i konkrétní čas. S místem se můžete rozhodnout později, podle toho, jaké bude počasí, protože hýbat se venku je vždy lepší, než cvičení vevnitř.

Vyčleňte si prostor - přesun ven nebo do posilovny může být signálem pro tělo i pro hlavu, že se blíží nějaká fyzická aktivita. Když se chystáte cvičit doma, vyčleňte si na to prostor, který budete mít s tréninkem spojený. Důležité také je převléct se do sportovního - cvičit v tom, co máte na sobě není právě motivující.

Připravte si pomůcky - na vámi zvolené místo v bytě si připravte vše, co budete ke cvičení potřebovat - pořiďte si podložku, švihadlo, malý gymnastický míč, činky, kettlebell, posilovací gumičku i hrazdu na shyby. Nezapomínejte ani na láhev s vodou a na stopky nebo měřič intervalů.

Běhejte s hudbou a v čepici - venku se mnozí potýkají s tím, s čím bojují také ve fitness centrech - totiž s pohledy kolemjdoucích. Abyste nepříjemné pocity redukovali, trénujte s hudbou v uších a v kšiltovce - tyto pomůcky vám pomohou odříznout se od okolního světa a soustředit se jen na sebe.

Sepište si plán - stoupnout si na podložku nebo nazout tenisky a vyběhnout ven je jen začátek. Pokud ale nemáte žádný plán, co chcete vlastně dělat, budete zmatení a trénink nebude k ničemu. Před tím, než s aktivitou začnete, si sedněte a rozmyslete si, co vlastně chcete procvičovat - budete běhat sprinty do kopce, trénovat vytrvalost, protahovat se nebo chcete potrápit břišní svaly? Aby mělo cvičení smysl, musíte si vytvořit plán.

Poučte okolí - jestliže budete trénovat doma a každých deset minut vás někdo vyruší, nebude trénink efektivní. Sdělte členům rodiny, že se chystáte cvičit a poproste je, aby vás nevyrušovali. Ideální by naopak bylo, kdyby se k Vám připojili!

Zpevněte si postavu - zbavte se několika přebytečných kilogramů a vyrazte směle do posilovny. Uvidíte, že nebudete litovat - už totiž nejste úplní začátečníci bez kondice, a to díky cvičení doma a venku!